en sån dag..*pust*

imorse snöande det väldigt mycket, inge vidare kul enligt mig.  jag gillar inte snö!
kom iallafall till skolan och gjorde klart våra snygga gubbar. helt galet vackra ;D
det kommer bilder sen, har inga sådär jätte bra nämligen.

 vi fick även veta vad de andra i klassen hade sysslat med under projketveckan, och det var faktist
många tänkvärda arbeten .

en grupp hade gjort helfräcka foton där dom visar att man måste kunna få va
vem man vill utan att bli utstött,retad eller anses konstig.


en annan grupp hade gjort en bok där det stog massa bra saker och bra frågor,
bl.a. frågade de i boken varför alltid pedofiler anses vara män och varför horor alltid anses vara kvinnor?
det kan man verkligen fråga sig ..

ängelholmsgänget och tilda gjorde en tidslinje där de beskrev män och kvinnors olika uppväxt. kan ju inte göra
mer än att skratta när jag såg bilderna de hade tagit ;)

sen till den absolut gulligaste idéen, yordanos, nike, julia och arvid hade besökt ett dagis och frågat barnen vad
de tyckte om tjejer och killar. några av de gulligaste kommentarerna kommer här (:

- tjejer leker med frukt , pojke 5 år
- tjejer kan leka med starwars om de försöker - pojke 5 år
- min lilla syster får inte ha en poliströja, för hon är för liten - pojke 6 år
- en kille kan inte ha hårklämma för då kommer alla skratta - flicka 5 år
Barn är för söta .

nu ska jag snart på match, lite trött och så men det får man stå ut med !!
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0