- låtlös dag -

idag ska jag berätta vad som verkligen irriterar mig ..

GOLF TANTER !



dessa fruktansvärda bitterfittor som letar fel på allting hela tiden -.-

som ni alla vet (om ni som inte vet får veta nu) så jobbar jag i en kiosk på en
golfklubb, riktigt chill jobb.. sitter mest och läser!
det kommer många olika människor till mig men framför allt gamla par, en man och
en kvinna !
jag säger inte att alla golf tanter är fucked up.. men det finns ju ganska många !

... droppen var när en tant började klaga på våra himelska kanelbullar,
INGEN KLAGAR PÅ MINA KANELBULLAR , AAAAAAAAAARRRGGH

det var iallafall så här att min favort kund, jean claud ?
(han är fransk tror jag och ger mig alltid massa komplimanger,
han har sagt att mina ögon ser ut som havet på en sommar dag, haha!)

och så kom jean clauds fru, jc är lika glad och trevlig som vanligt
medans hans fru ser lite bitter ut, ovanligt -.-
jc vill ha en kanelbulle och hans fru säger snorkigt till mig

- är dom nya !?
- ja, jag hämtade dom nu vid lunch, direkt från ugnen !
- dom ser torra ut
- ahapp?
jc - smaka på min och bestäm dig sen !
*smakar i utkanten lite gran*
- nej fy så torr !

ANNIE HÅLLER PÅ ATT EXPLODERA TA SKYDD !

- jaha, men dom är iallafall hämtade vid lunch och det är kanske möjligt att dom är torra i kanten
men det brukar kanelbullar faktist vara, och dom är inte det längre in.....

sen finns även den gången när det var någon tant som inte tyckte
om skagen röran !?

-
ush det här smakar mögel.
- det gör det inte alls, det är rödlök i så det ska
smaka så.
- den här tänker iaf inte jag äta (så har hon redan käkat upp halva?)

och sen en annan med kanelbullarna (fast inte våra gudomliga utan ngra andra)

*äter på kanelbullen*
- nae asså , jag tänkte inte betala för det här.
- nehepp, här har du pengarna tillbaka
-  ah jag lägger den här så kan du göra vad du vill med den ?
- släng den !!!!!!!!

vad fan trodde hon , att jag skulle lägga fram den igen eller kanske ställa ut den på museeum !?

och hon med te-vattnet

- har ni te?
- naaae..
- men ni har ju en vattenkokare där ? (längst upp på -grejenviinteanvänder- hyllan)
- ah okej, men det kommer ta en stund
*tanten klampar fram till hyllan som är bakom disken (!!!!!!) tar ner vattenkokaren
och säger..*
- att man alltid ska behöva göra allting själv, det finns jätte många här som
vill ha te, och det är inte så kul att det bara finns kaffe då ( jag har aldrig hört ngn be om te, aldrig ?)
- happ
- det är jätte dåligttttt
- happ



rörigt inlägg, hoppas ni tkte om det ändå !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0