we don't celebrate sundays - hardcore superstars

tillbaka från skogen och överlevnadsvecka.. hej hopp vad vi hunnit med mycket  - varning för ett väldigt långt inlägg!

- måndagen startade hur tidigt som helst (gick upp redan 03.45)
åkte till skolan så vi va där klockan 05.00.
sen fick vi gå hur långt som helst 1.3 mil !!!!!
från båstad - via kattvik - till hovshallar ..
där fick vi testa på absailing och körde i en rörbil .
sen var det bara att gå tillbaka till båstad och kan
berätta att vi hade väskor som vägde mer än oss själva på ryggen..

efter detta så blev det en liten cykeljakt eller vad man kallar det.. där vi
cyklade runt på olika stationer och gjorde olika små uppgifter, några av dom var
äggkastning (där ägget smällde på lina) och charader.
sen cyklade vi till apelryd eller rättare sagt en kohage nedanför apelryd
och sov bland kobajs och kor.

- tisdagen började klockan 09.00, fick en timme på oss att ta ner tälten
och äta frukost. Sen var det bara på med packningen och cykla till fotbollsplanen
eftersom båstadkampen skulle spelas. kändes underbart att visa hela världen sin vackra ofräsha, osminkade, ofixade sida.... (ironismurfarna hoppar)
på med dom blåbärs blåa kläderna och första matchen var mot apelryd.. där slutade matchen 0-0.
efter denna match upptäckte jag att jag hade bränt mig något fruktansvärt i ansiktet, suck*
sen spelade vi mot kommunala där matchen slutade 1 - 1 efter en straff och en super snyggt
mål av allas våran Oskar "sulan" Persson (ni vet han som jag gjorde en kontakt annons om för ett tag sen!)
sen fick vi reda på att nästa destination var -HJÄRNARP-
ni kan tänka efter en hel dag med fotboll, hur man känner sig i benen.. men trots allt så slutade allt bra !
dock fruktansvärt regningt och blåsigt!

- onsdag började även den vid 09.00 då vi cyklade en liten bit och sedan
stannade vid ett av västersjöns många stopp! där tävlade vi en massa och lekte lekar och hade
det massa mysigt - viktigt är dock att vi vann faktist många av tävlingarna !

sen skulle alla lagen bygga varsitt vindskydd och första gången någonsin fick
jag hjälp av det vi lärde oss på vår vandring i 8an - hur man gör det perfekta vindskyddet !
vårat blev verkligen skit bra och stort också, vi valde att kalla det hotellet och såg fram emot att få sova där
på natten !
när vi kom tillbaka till elden hade 3:orna ordnat grillning till oss, helt underbart !
sen kom dödsstöten, vi fick inte sova i vårt underbara hotell utan i linnea, greta,jolle och julias "tak med gran-väggar"
ilskan var enom ...
men vi gick iallafall och la oss och somnade efter lite tradande !

KLOCKAN 02.00 - NATTEN MELLAN ONSDAG OCH TORSDAG
vaknar av några konstiga ljud , lät ungefär som en gatufest mitt ute i skogen !!!!?
så klart var det de kära 3;orna som hade bestämt att vi skulle ha lite tipsrunda mitt ute
i natten, mysigt va!?
avslutade med att de sa att vi fick sätta upp våra tält och sova där ..
men icke, jag och sara velin bestämde oss för att inta vårat underbara hotell och sova där..

- torsdag morgon vakna jag ett antal gånger av att det öste ner regn och blåste mer än mycket!
när det var dags att gå upp hade det slutat regna och det blåste lite mindre...
betyg på hotellet  : MVG ++++
betyg på "tak med gran-väggar" : sug säger jag bara!

gjorde lite tävlningar och sen cyklade vi tillbaka till båstad och hade final !
 
den slutliga plaseringen blev , bam bam bam 6:a (dvs sist)
hahahahahhahahahahahahahahahahahahahahhahahahahah

men måste säga att vi var faktist grymma, låg 2a genom hela tävlingen
men final del2 gick sämst, på första delen var vi tydligen bäst..
aja - tackar gudarna för att det är över !


från en sak till en annan .. har kommit på vilka skor som blir nästa inköp:
eftersom det dampar med att lägga upp bild så ger jag er en länk som ni kan kika på!

http://www.junkyard.se/images/product_alt/49493.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0