about a tooth

blir två inlägg på raken, iih!
men jag har ngt att berätta...

nämligen, jag börjar få en visdomstand !!!!!!!
bagatell säger vissa .. döden i en väska säger jag.



nejnej, ni förstår inte.. jag var hos fru-tandläkare igår
och hon berättade att de som gör ont längst bak i munnen
"helt klart är en visdomstand" , meen .. de är inte slut där
utan hon sa även att mitt käkben tydligen ligger ovanför tanden så
den inte kommer kunna komma upp.

puh, tänkte ja.. den kommer inte störa mig mer!
men icke, utan detta samtal gick över i kommentaren:
"forsätter du ha ont, så får vi ta och operera ut den"
ursäkta, världen snurrar och jag tror jag håller på att svimma - skräck!

ni förstår, jag har tre saker som jag verkligen är JÄTTE RÄDD för här i livet!
nämligen: sjukhus, sprutor och såklart tandläkare.

därför är operation (sjukhus) av tänderna (tandläkare) förknippat med fasa
för mig..!




när jag var liten hade jag en tandläkare som hette anna-karin,
denna anna-karin var fast besluten om att jag inte skulle vara rädd
för tandläkaren och därför skulle hon alltid visa på min gosedjurshund
att han inte tyckte de gjorde ont.. och detta resulterade i att hon typ
borrade sönder hela nosen på den stackars hunden.
som nr två så lyckades hon även borra mig i tungan så de började blöda!
- och jag hade även problem med att tappa tänder när jag var liten och
hade då en lös tand som jag vägrade vicka på och därför växte tanden fast igen!
när anna-karin fick veta detta så erbjud hon mig först en bedövnings
spruta (ALDRIG I LIVER) för att hon skulle dra ut den, och sedan gav hon mig 
en vecka att få ut den själv... så mycket som då har jag nog aldrig vickat på en
tand i hela mitt liv - men den vägrade släppa!

så när jag kom tillbaka till anna-karin och låg där på den äckliga gråa 
tandläkarstolen insåg jag plötsligt att jag inte alls ville att hon skulle 
dra ut tanden och började då vända, vrida och skrika !
anna-karin tog då till sin medhjälpare och höll fast mig samtidigt som hon 
stoppade in handen i min mun och vred loss tanden - fyfan säger jag bara!

när jag skulle ha tandställning fick jag därför gå på tandläkar terapi i 
helsingborg och till och med innan de fick mina föräldrar ge mig piller 
för att jag skulle bli typ "groggy". 

så nu är de så att jag kanske måste operera ut tänder (igen) 
och jag pallar inte, jag kommer börja gråta om jag måste de.. helt ärligt!

och de blev ju inte bättre av att en av operations-tandläkaren sa: 

"är du 17? ja okej , jag föredrar nog att vänta med att operera dig tills du är 
18-19 för de flesta 17 är inte så tåliga" 


HJÄLP MIG!

 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0